Politik for refundering og returnerede varer
Fortrydelsesret
Du har som forbruger 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din varer, eller får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis. Varen returneres kun i ubrudt emballage.
Du skal inden 14 dage fra modtagelsen give os besked om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives til hej@iwater.dk I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.
Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.
Returnering
Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse, og senest 14 dage efter du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit løb. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering. Ved returneringen bør du sørge for, at varerne er forsvarligt indpakket i original emballage. Du har nemlig selv ansvaret for pakken/varerne intil vi modtager den. Gem derfor postkvittering samt evt. trace & track nummer.
Du skal selv betale udgifterne ved returneringen af varen, når du fortryder.
Ved returnering bedes du bruge GLS pakkeshop og sende den til
GLS pakkeshop Att: iWATER
Finsensvej 8,
2000 Frederiksberg – ikke alternative pakkedistributører.
Du bør sende varen forsvarligt emballeret – sammen med en kopi af fakturaen, og skriv venligst tydeligt, at du ønsker at gøre brug af fortrydelsesretten, og at du derfor ønsker at få tilbagebetalt varens pris.
Varens sendes til GLS pakkeshop, Finsensvej 8, 2000 Frederiksberg
Varens stand, når du sender den retur
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Du kan med andre ord prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik, men du må ikke tage den i egentlig brug.
Hvis varen er prøvet udover hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.
Manglende original emballage udgør en værdiforringelse, så for at være sikker på at kunne modtage alle pengene retur, anbefales det, at varen returneres i original emballage. Det kan ikke forventes at få det fulde beløb retur ved ioniseringsmaskiner og filtre, såfremt de har været taget i brug. Ved helt ubrugte varer returneres varens fulde købspris.
Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.
Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering til pakkepost som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.
Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.
Returnering ved fortrydelse
Hvis du fortryder købet, skal varen/varerne returneres til:
iWATER Denmark ApS
GLS Pakkepost
Finsensvej 8
2000 Frederiksberg
hej@iwater.dk
Mobil: 24439320
Dokumentation for dit køb samt returformular
Du skal ved returnering vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen eller anden dokumentation for dit køb.
BEMÆRK:
Du kan miste dit købsbeløb, helt eller delvist. Det sker, hvis varens værdi er forringet fordi:
- du reelt har taget varen i brug
- den er blevet beskadiget, mens du havde ansvaret for den
- du har håndteret varen på anden måde, end det var nødvendigt for at du kunne fastslå varens art, egenskaber og den måde den fungerer på
- du har ikke fulgt de begrænsninger i fortrydelsesretten, der følger af plombering, varetype m.m.
Reklamationsret
Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb. Der ydes to års reklamationsret i henhold til købeloven (med mindre andet står anført ved varen), omfattende fabrikations- og materialefejl, der konstateres ved varens normale anvendelse. Skade på produktet som skyldes betjeningsfejl, håndteringsfejl, modifikationer, manglende vedligeholdelse eller groft misbrug fra brugerens side, er ikke dækket af reklamationsretten. Reklamation over fejl og mangler, som bør opdages ved sædvanlig undersøgelse af varen, skal meddeles Chanson Danmark inden for rimelig tid. Du skal reklamere inden for “rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Varen kan efterfølgende returneres for reparation, ombytning eller efter aftale evt. krediteres. I forbindelse med reklamationssager afholder iWATER ApS returneringsomkostningerne i rimeligt omfang.
Ved fejl, mangler eller evt. udeblevne leverancer bedes henvendelser rettes til:
Chanson ApS
Finsensvej 52, STTH
2000 Frederiksberg
tlf. 24605020 eller 24439320
E-mail: kontakt@chanson.dk
Dine personlige oplysninger
Når du bestiller en vare hos iWater ApS skal du oplyse navn, adresse, e-mail og tlf.nr., så vi kan sende din varer til dig. Alle personlige informationer som vi registrerer, bliver behandlet strengt fortroligt. De vil ikke blive solgt eller videreformidlet til tredjemand.
Oplysning om klagemuligheder
En klage over en vare eller tjenesteydelse købt hos iWATER ApS kan indgives til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby. Du kan klage til Center for Klageløsning via www.forbrug.dk.
EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her – //ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse Hej@iwater.dk
Standardfortrydelsesformular
Til:
iWater Denmark ApS
Finsensvej 52 stth
2000 Frederiksberg
E-mail: Hej@iwater.dk
Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser: